Hämeenlinnan uimahallin kävijätavoite ylittymässä roimasti
Ensimmäinen käyttövuosi peruskorjauksen jälkeen on takana

Hämeenlinnan uimahalli avautui peruskorjauksensa jälkeen tasan vuosi sitten 4.12.2017. Uimahallin kävijämäärät ovat kasvaneet noin 17 prosenttia. Uusiutuvan energian käyttö on vähentänyt merkittävästi lämmityskustannuksia.

Hämeenlinnan uimahallin ensimmäinen peruskorjauksen jälkeinen vuosi on takana. Peruskorjauksen jälkeiselle vuodelle asetettiin etukäteen kova kävijämäärän kymmenen prosentin kasvutavoite. Tavoite on ylittynyt reilusti ja kävijämäärä on kasvanut noin 17 prosenttia peruskorjausta edeltäneeseen vuoteen 2015 verrattuna. – Asiakkaamme ovat ottaneet uudistetun uimahallin hyvin vastaan. Runsas kävijämäärä kertoo uimahallin merkityksestä kuntalaisten liikuntapaikkana. Olemme saaneet positiivista palautetta mm. uudistuneista pesu- ja allastiloista sekä uimahallin teemapäivistä, kertoo toimitusjohtaja Tuire Pöyhiä. Alkuvuodesta haasteita aiheuttivat mm. kosteiden tilojen liukkaus ja sähköinen portti-kaappijärjestelmä. Ongelmiin on haettu aktiivisesti ratkaisuita ja ne on saatu hallintaan, Pöyhiä jatkaa.

Hämeenlinnan uimahallin peruskorjauksen yhteydessä tehtiin merkittäviä muutoksia kiinteistön lämmitysjärjestelmään. Kaukolämmön rinnalla lämmitykseen käytetään nyt myös maalämpöä ja aurinkolämpökeräimiä. Lämmityksen hybridijärjestelmä on vähentänyt kaukolämmön tarvetta lähes 40 prosenttia. Lisäksi kesäaikana aurinkokeräimien tuottama ylimääräinen lämpö on myyty takaisin kaukolämpöyhtiölle.

Hämeenlinnan uimahallin peruskorjauksen yhteydessä uudistettiin myös uimahallin palvelukonseptia. Uimahallissa on järjestetty erilaisia tapahtuma- ja teemapäiviä, joita jatketaan myös ensi vuonna. Hämeenlinnan Liikuntahallien internetsivuilla ja Hämeenlinnan uimahallilla on mahdollisuus vastata uimahallia koskevaan kyselyyn. Kyselyn tuloksia käytetään toiminnan kehittämisessä ja uusia tapahtumia suunniteltaessa. – Avoimissa kysymyksissä voi päästää mielikuvituksen valloilleen ja ehdottaa rohkeastikin mm. erilaisia teemapäiviä. Katsomme sitten olisiko niitä mahdollista toteuttaa, naurahtaa hallintopäällikkö Markus Rantsi.

Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Tuire Pöyhiä, tuire.poyhia(at)hmlliikuntahallit.fi, 040 5738 346
Hallintopäällikkö Markus Rantsi, markus.rantsi(at)hmlliikuntahallit.fi, (03) 621 5561

DSC 0125



PALAUTE

Toivomme palautetta käyttäjiltä parantaaksemme palveluamme. Voit lähettää vapaamuotoisen palautteen osoitteeseen toimisto(at)hmlliikuntahallit.fi